Normy dla oleju napędowego

Date 11 sep 2018   |   Posted erwin   |   Filed under templates, internet

Jednym z najważniejszych, decydujących parametrów, które określają skład oleju napędowego jest tak zwana temperatura blokady zimnego filtra. Tego typu filtr określa norma PNEN 590:2005. Według przepisów to właśnie ona określa w jakiej temperaturze czas przepływu 20 cm3 sprawdzanego paliwa przez filtr siatkowy jest dłuższy niż jedna minuta. Tymczasem w praktyce przekłada się to na zawartość w oleju napędowym węglowodorów parafinowych. Okazuje się bowiem, że z jednej strony działają polepszająco na zdolność paliwa do samozapłonu, a z drugiej jednak powodują jego gęstnienie w niskich temperaturach. Dlatego też najlepszym sposobem na zminimalizowanie zjawiska wytrącania się kryształów parafin jest dodanie środków chemicznych, które są zwane depresatorami. To one zmieniają kształt kryształów parafin z płytkowego na igiełkowy. Pamiętajmy, że w naszym kraju obowiązują trzy gatunki olejów napędowych w zależności od ich temperatury TZZF. Występuje olej letni ( 0OC) oraz przejściowy (10OC) a także zimowy (20OC). W związku z tym, że nieraz temperatury spadają poniżej 20 stopni C dostępny jest także olej napędowy arktyczny, którego TZZF wynosi około 30OC. Problem rodzi się przy dodawaniu do paliw biokomponentów. To one znacznie obniżają odporność na obniżone temperatury. Pamiętajmy, że w warunkach zimowych zmienia się również skład gazu LPG. Ze względu na to, że układ zasilania gazowego nie ma pompy paliwa, aby zwiększyć prężność jego pary w niższej temperaturze mieszanina posiada więcej lotnego propanu.

więcej Komenarze 11

Wyciąganie wgniotek porady

data on 1 apr 2012   |   napisane erwin   |  



Jak wygląda przygotowanie silników Diesla do zimy?
Ostatnimi czasy coraz więcej samochodów na drogach porusza się przy pomocy silników Diesla. Tych, którzy kochają tego typu auta przyciąga niskie spalanie i bardzo satysfakcjonująca jazda. To zawdzięczamy turbosprężarce oraz wysokiemu momentowi obrotowemu. Rzadko zastanawiamy się, co będzie w zimie i czy Diesel zawsze będzie odpalał. Dlatego też sporo osób twierdzi, że t ...
Czy warto sprawdzić świece przed sezonem zimowym?
Zanim rozpocznie się sezon zimowy warto udać się do mechanika i sprawdzić świece żarowe. Jest to bardzo istotny element, o którym należy pamiętać. Nie oszczędzajmy na tym. Bardzo ważne jest kupno części jak najlepszej jakości. Miejmy świadomość, że ze świecami żarowymi jest dokładnie tak samo, jak z amortyzatorami. Należy wymieniać je parami. Nie ma kompletnego se ...
Co powinniśmy wiedzieć zanim zamontujemy instalację gazową?
Pamiętajmy, że zanim postanowimy zamontować instalację gazową warto sprawdzić, czy się to opłaca. Istnieją bowiem narzędzia, które pozwalają obliczyć opłacalność montażu instalacji LPG. Warto więc zawczasu zastanowić się, jak wykorzystujemy samochód, bądź do jakich celów będziemy go używać. Omówmy z montażystą gdzie byłoby najwygodniej zainstalować zbiorni ...

WIĘCEJ KOMENTARZ 12

Page 2 of 3 3 4 »

zdjecia warsztatu

pix pix pix pix pix pix

Kontakt Us

Address: Gydnia ul.Księdza Willsona 43/1a
Telephone: +48126543908
E-mail: auto@sportfans.pl